Collega’s over de rol van kwaliteitsmedewerker


Hoe omschrijf jij jouw rol binnen WerkBedrijf?
“Als kwaliteitsmedewerker houden we ons bezig met processen. Wat mag er juridisch gezien, wat kan er en is er ook geld voor? We zorgen dat iedereen binnen de organisatie weet wat er moet en wat er mag. Dit doen we door controles, procesinrichting en deskundigheidsbevordering. Daarnaast zijn we adviseur in diverse projecten en nieuwe initiatieven.”

Met wie werk je veel samen?
“We werken vooral samen met collega’s van informatievoorziening, de financiële administratie en de juridisch adviseurs. Dit zijn onze sparringpartners op het proces en de inhoud. Met de juridisch adviseurs zoeken we de mogelijkheden op het gebied van wet- en regelgeving. Dat kan gaan om vragen die bij ons gesteld worden door consulenten, of om vragen op het gebied van procesvoering. Wij zoeken dan een manier om iets mogelijk te maken binnen de wettelijke kaders. Samen met informatievoorziening regelen we dat de collega’s in ons systeem kunnen doen wat ze moeten doen, en dat processen geborgd worden.”

Waarom is dit een leuke functie binnen WerkBedrijf?

“Je krijgt verschillende vragen en opdrachten, van verschillende opdrachtgevers en op veel verschillende gebieden. Daarnaast krijg je de ruimte om de oplossing te zoeken. Je bent, hoe cliché ook, echt de spin in het web. Je hebt met vrijwel alle afdelingen van de organisatie contact. Ook is het meedenken en adviseren op projecten en vakgroepen leerzaam en interessant. Het bijdragen aan de bevordering van deskundigheid van collega's geeft veel energie!”

Wat heb je nodig om deze rol goed te kunnen vervullen?

“Analytisch vermogen, communicatieve en sociale vaardigheden en empathisch vermogen. Je moet je kunnen verplaatsen in de ander. Daarnaast creativiteit, probleemoplossend vermogen, doorzettingsvermogen, overtuigingskracht en je moet goed kunnen schakelen.”

Waarom raad je iemand aan om te solliciteren?

“Het is een heel afwisselende functie waarbij geen dag hetzelfde is. Er is ruimte om in overleg met het team meer nadruk te leggen op de onderdelen van het werk waar jij energie van krijgt. En WerkBedrijf is een warme organisatie waar ik me snel thuis voelde.”

Collega’s over de rol van kwaliteitsmedewerker